Ο γρήγορος ρυθμός της καθημερινότητας και η ρουτίνα σε ωθεί ως προς να έχεις πολλά πράγματα στο κεφάλι σου. Επομένως η εξεύρεση τρόπων αντιμετώπισης του άγχους είναι επιβεβλημένη.

Τρεις απλοί είναι οι εξής:

Ανέπτυξε ένα σύστημα υποστήριξης

Έχεις παρατηρήσει ότι είσαι πολύ καλός στο να συμβουλεύεις τους φίλους σου αλλά στη δική σου περίπτωση ολιγωρείς; Πως θα σου φαινόταν αν εκμεταλλευόσουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες σου προς όφελός σου; Σαφέστατα το να κρίνεις μια κατάσταση ως εξωτερικός παρατηρητής είναι ευκολότερο. Άλλωστε ότι κι αν προτείνεις, συνοδεύεται ουσιαστικά από μηδενικό ρίσκο για εσένα. Μια σειρά από πράξεις οι οποίες γνωρίζεις ότι είναι ωφέλιμες, μπορούν να σου δώσουν άμεσα μια «ένεση ηθικού». Τέτοιες μπορεί να είναι το χάιδεμα του κατοικίδιου σου, το αγαπημένο σου ρόφημα ή η φωνή ενός υποστηρικτικού προσώπου.

Θέσε το σώμα σε κίνηση

Η πνευματική και σωματική στασιμότητα δεν είναι μια ορθολογική τακτική αντιμετώπισης του άγχους. Θεωρητικά πιστεύεις ότι αν δεν πάρεις κάποιο ρίσκο, τουλάχιστον η κατάσταση δεν θα χειροτερέψει. Κι όμως το αποτέλεσμα είναι ακριβώς αντίθετο καθώς η ανησυχία και ο φόβος για το άγνωστο θα μεγαλώσει. Σπάζοντας το μοτίβο της μονοτονίας μπορείς να δεις άμεσα αποτελέσματα. Αν δεν είσαι υπέρ του γυμναστηρίου και της αναερόβιας άσκησης, μια βόλτα στη φύση ή την παραλία θα κάνει τη διαφορά. Με τον τρόπο αυτό θα γαληνέψεις το μυαλό και θα χαλαρώσεις το σώμα.

Προγραμμάτισε χρόνο για ανησυχία

Πως είναι δυνατόν το να βυθιστώ σε μια θάλασσα από αρνητικές σκέψεις να με βοηθήσει; Αν κάνεις ένα βήμα προς τα πίσω τότε θα αντιληφθείς ότι είναι καλύτερο να… προβληματιστείς για ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα παρά να αφήσεις τις σκέψεις να απομυζούν την ενέργειά σου καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Πολύ πιθανόν αν αφιερώσεις λίγα λεπτά στο να δεις τις αρνητικές σκέψεις να περνούν από μπροστά σου, να αντιληφθείς ότι λίγες έχουν μεγάλη σημασία. Από εκεί και πέρα είναι θέμα του να καταστρώσεις ένα πλάνο προς αντιμετώπισή τους.

Σ’ αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολούθησε τη σελίδα του LoveLife και στο Facebook.