Η επιστήμη υποστηρίζει ότι όταν είσαι σε μια ουδέτερη κατάσταση, είναι πιο εύκολο να μεταβείς σε μια αρνητική παρά σε μια θετική. Ο λόγος που έχεις αυτοματοποιήσει τις αρνητικές σκέψεις πάει αρκετά χρόνια πίσω.

Συγκεκριμένα στα πρώτα στάδια της ζωής του ανθρώπου στη Γη όταν ο φόβος και η ανησυχία ήταν το όπλο κατά των θηρευτών. Αν και πλέον δεν κινδυνεύεις από κάποιο ζώο, το φαινόμενο αυτό εξακολουθεί να υφίσταται.

Προκειμένου να το αντιμετωπίσεις παρέταξε τα εξής:

Αναγνώρισε το πρόβλημα

Κανένα εμπόδιο δεν μπορεί να ξεπεραστεί αν πρώτα δεν το εντοπίσεις. Επομένως αν αντιτίθεσαι στην άποψη ότι έχεις αυτοματοποιήσει τις αρνητικές σκέψεις τότε δεν μπορείς να το ξεπεράσεις. Το πρώτο βήμα προς επίλυση του προβλήματος είναι λοιπόν η παραδοχή του. Στη συνέχεια καλό θα ήταν να ψάξεις μοτίβα συμπεριφοράς τα οποία σε ωθούν προς αυτήν την κατεύθυνση. Για παράδειγμα είναι ικανή μια νύχτα με όχι και τόσο καλό ύπνο να πυροδοτήσει μια σειρά από αρνητικές σκέψεις; Μήπως ένας συνάδελφος ή ένα οικείο πρόσωπο σου δημιουργεί νευρικότητα μόνο και μόνο όταν βλέπεις το όνομά του στην οθόνη του κινητού σου τηλεφώνου;

Αμφισβήτησε μεγαλοφώνως

Ιδιαίτερα τις στιγμές που είσαι μόνος με τον εαυτό σου, μην διστάσεις να μιλήσεις ανοικτά και φωνακτά. Αυτός ο τρόπος είναι σαφώς πιο ορθολογικός παρά να παραδίδεσαι σε μια σειρά από σκέψεις χωρίς αρχή και τέλος. Ο καθρέφτης σαφώς και μπορεί να αποτελέσει σύμμαχό σου. Επίσης αυτή η διαδικασία μπορεί να έχει μεγαλύτερη επιτυχία όταν την κάνεις οδηγώντας (υπεύθυνα) ή όταν περπατάς στη φύση. Για κάθε αρνητική σκέψη, πρόταξε το δικό σου θετικό και ορθολογικό επιχείρημα προκειμένου να την αντικρούσεις.

Σ’ αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολούθησε τη σελίδα του LoveLife και στο Facebook.