Ο διαλογισμός είναι μια τεχνική, όπου ο κάθε άνθρωπος μπορεί να εκπαιδεύσει το μυαλό του στη συγκέντρωση και στο να βλέπει τα πράγματα πιο καθαρά.

Τα οφέλη του διαλογισμού είναι πολλά, καθώς έχοντας πλήρη επίγνωση του εαυτού μας μπορούμε να έχουμε και τον έλεγχο των πράξεών μας. 

Γιατί είναι σημαντικός ο διαλογισμός

Οι άνθρωποι που κάνουν διαλογισμό είναι πιο συγκεντρωμένοι, πιο ήρεμοι και έχουν μια πιο καθαρή εικόνα του εαυτού τους και των στόχων τους. 

Αυτό συμβαίνει λόγω της χαλαρωτικής κατάστασης που πέφτουν. Εκπαιδεύουν το μυαλό τους να επικεντρώνεται σε ένα πράγμα κάθε φορά, συχνά σε έναν στόχο. Μπλοκάρουν οποιαδήποτε άλλη σκέψη έρχεται στο μυαλό τους και προσπαθούν να το ελέγξουν.

Επειδή εύκολα το μυαλό μπορεί να ταξιδέψει, ένα από τα κέρδη του διαλογισμού είναι το πως μπορεί κανείς να το κρατήσει συγκεντρωμένο σε μια μόνο σκέψη. Κι αυτό προσφέρει μια μοναδική χαλαρότητα, απαραίτητη στην έντονη καθημερινότητά μας. 

Πώς γίνεται ο διαλογισμός 

Δεν είναι δύσκολο να περιέλθεις σε κατάσταση διαλογισμού. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ησυχία. Ακολούθως, κάθεσαι σε μια αναπαυτική καρέκλα, κλείνεις τα μάτια και για 10 με 15 λεπτά παίρνεις βαθιές εισπνοές και εκπνοές. 

Επικεντρώνεσαι στις αναπνοές σου και ελέγχεις το μυαλό σου να μην σκέφτεται τίποτα άλλο πλην των αναπνοών. Αυτό είναι και το πιο δύσκολο σημείο, καθώς το μυαλό έχει πάντα την τάση να δουλεύει αδιάκοπα. Η κάθε προσπάθεια να ελεγχθεί έχει τη δυσκολία της.

Και αφού περάσουν λίγα λεπτά χωρίς να σκέφτεσαι τίποτα άλλο, φέρνεις στο μυαλό σου τυχόν στόχους στους οποίους θες να επικεντρωθείς. Ετσι, το κρατάς συγκεντρωμένο μόνο εκεί.

Αν χρειάζεσαι κάποιες απαντήσεις θα τις βρεις πιο εύκολα, καθώς δεν θα υπάρχει άλλη σκέψη να μπλοκάρει τον κύριό σου στόχο. 

Θα βοηθήσει επίσης και μουσική στο υπόβαθρο. Υπάρχουν χιλιάδες tracks, δωρεάν, στο YouTube,

Τα οφέλη του διαλογισμού

Οσο για τα οφέλη του διαλογισμού; Αυτά είναι πολλά.

1. Μπορείς να χαλαρώσεις απίστευτα

Είχες μια κουραστική μέρα; Δοκίμασε να χαλαρώσεις πέφτοντας σε κατάσταση διαλογισμού. Οι βαθιές αναπνοές σε συνδυασμό με την αποβολή οποιονδήποτε σκέψεων, ξεκουράζουν και χαλαρώνουν το μυαλό.

Η κατάσταση αυτή βοηθάει και το σώμα κι αποτελούν έναν γρήγορο και απλό τρόπο για ξεκούραση.

2. Μπορείς να συγκεντρωθείς απόλυτα

Εξαιρετική είναι και η συγκέντρωση που μπορείς να έχεις. Επειδή το μυαλό επικεντρώνεται σε μια μόνο σκέψη (ή και πουθενά, αν τα καταφέρεις), τότε δεν αποσπάται η προσοχή από κάτι άλλο. 

Είναι η ιδανική κατάσταση για όταν έχεις να πάρεις κάποια απόφαση και θες να σκεφτείς καθαρά. 

3. Επικεντρώνεσαι στους στόχους σου

Επειδή σου επιτρέπει να σκέφτεσαι ξεκάθαρα έναν στόχο και τίποτα άλλο, είναι ο καλύτερος τρόπος για να τον πετύχεις.

Αν έχεις στο μυαλό σου μόνο αυτό που θες να πετύχεις, τότε όλη σου η ενέργεια θα διοχετευτεί εκεί. Αυτό σημαίνει πώς και λύσεις θα βρεις και τρόπους για να καταφέρεις αυτό που θες. 

4. Πνευματική ηρεμία 

Οταν δεν σκέφτεσαι τίποτα, νιώθεις και πιο ήρεμος πνευματικά. Ενα ήρεμο μυαλό είναι υγιές και πολύ πιο δυνατό κι έτοιμο να δεχτεί νέες πληροφορίες. Είναι απίστευτη η ηρεμία που βιώνεις μόλις ανοίξεις τα μάτια σου μετά από 10 λεπτά διαλογισμού. 

Η κατάλληλη ώρα να κάνεις διαλογισμό

Δεν υπάρχει κατάλληλη ώρα. Συστήνεται γενικά νωρίς το πρωί, πριν ξεκινήσει η μέρα, για να είσαι συγκεντρωμένος κατά τη διάρκεια της. 

Μπορείς επίσης και λίγο πριν κοιμηθείς το βράδυ, για να ηρεμήσεις και να κοιμηθείς πιο βαθιά. Αν όμως βρίσκεις χρόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας, τότε μπορείς να χαλαρώσεις εκείνη τη στιγμή.

Καλλιέργησε τη συνήθεια

Κάνε στον εαυτό σου το δώρο του διαλογισμού. Αφιέρωσε 10 λεπτά της ημέρα για 3 περίπου εβδομάδες και θα δεις πως μετά θα το αναζητάς υποσυνείδητα. Η απελευθέρωση της ψυχικής δύναμης είναι μεγάλο προτέρημα.

Είναι τόσα τα οφέλη του διαλογισμού που το μυαλό σου θα σε ευγνωμονεί!