Ο ύπνος «θρέφει» τα μωρά, λέει ο θυμόσοφος λαός μας, και έχει δίκιο. Το αυτό ισχύει και για τα παιδιά. Αλλά γιατί τα παιδιά χρειάζονται ρουτίνα ύπνου;

Τα μωρά κοιμούνται τη μισή και πλέον μέρα (ως και 14 ώρες) και μολονότι όσο μεγαλώνουν οι ώρες αυτές μειώνονται, παραμένουν αρκετές (9 ως 11), αφού ο ύπνος είναι απαραίτητος για την ομαλή εξέλιξή τους. Και για να είσαι πιο ομαλή γίνεται, θα πρέπει να έχουν μία συγκεκριμένη ρουτίνα ύπνου.

Το πρόγραμμα ύπνου συνεπάγεται πως το παιδί θα ξαπλώνει την ίδια ώρα κάθε βράδυ. Αν αυτό σας ακούγεται απλό… μάλλον δεν έχετε παιδιά! Τα περισσότερα παιδιά αντιδρούν όταν φτάνει η ώρα του ύπνου, ειδικά αν έχουν αδελφάκι μεγαλύτερης ηλικίας που κοιμάται αργότερα.

Γιατί το πιάνο είναι σημαντικό για το παιδί;

Είναι τόσο σημαντικό το πρόγραμμα ύπνου για τα παιδιά που οι ειδικοί επισημαίνουν πως θα πρέπει να το ακολουθούμε πιστά ακόμη και στις διακοπές., κυρίως το καλοκαίρι.

Σύμφωνα με έρευνες, τα παιδιά χωρίς σταθερό πρόγραμμα είναι πιο πιθανό να έχουν συναισθηματικές δυσκολίες, να είναι υπερκινητικά και να αντιμετωπίζουν προβλήματα στις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τους.

Γιατί τα παιδιά χρειάζονται πρόγραμμα ύπνου;

Νιώθουν σταθερότητα και προστασία

Το παιδί νιώθει πως είναι προστατευμένο στις ώρες του ύπνου του. Επίσης, δεν δυσκολεύεται να κοιμηθεί εφόσον το βιολογικό του ρολόι είναι ρυθμισμένο σε σταθερή ώρα ύπνου. Κατά βάθος έχει ανάγκη τη… ρουτίνα του, είτε είναι βρέφος είτε νήπιο!

Μαθαίνουν τα όρια

Είναι μία μορφή ορίου και το ωράριο, που το παιδί χρειάζεται να οριοθετηθεί. Ναι, τα παιδιά δεν θέλουν να τους βάζουμε όρια και αντιδρούν. Αλλά τα όρια τους δίνουν και την αίσθηση της ασφάλειας και της σιγουριάς.

Ενισχύεται η υγεία τους

Ενισχύεται το ανοσοποιητικό του και αποφεύγει την παιδική παχυσαρκία. Η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη και το ανοσοποιητικό σύστημα των παιδιών, το οποίο τα προστατεύει, ώστε να μην αρρωσταίνουν. Επίσης, έρευνες έδειξαν πως η καλή σωματική και νοητική άσκηση από μικρή ηλικία, καθυστερεί ή και αποτρέπει την εμφάνιση της νόσου Αλτσχάιμερ αργότερα.

Αποδίδουν καλύτερα στο σχολείο

Όταν το παιδί τηρεί το ωράριο ύπνου του, ξεκουράζεται και μπορεί πιο άνετα να αποδώσει στις σχολικές δραστηριότητες, είτε αυτές αφορούν το πνεύμα είτε το σώμα.

Ο ρόλος της γιαγιάς και του παππού 

Πώς θα πετύχετε το σταθερό πρόγραμμα ύπνου;

-Ορίστε μια συγκεκριμένη ώρα κατά την οποία το παιδί θα πρέπει να πέφτει για ύπνο.

-Μην παίζετε παιχνίδια με έντονη σωματική δραστηριότητα αμέσως πριν τον ύπνο, ώστε να μην είναι σε υπερένταση. Προτιμήστε κάτι πιο χαλαρωτικό.

-Καθιερώστε μια ρουτίνα προετοιμασίας για τον ύπνο. Για παράδειγμα: Χαλαρωτικό ντους, πιτζαμάκια, πλύσιμο δοντιών, παραμύθι.

-Κλείστε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές μισή με μία ώρα πριν ξαπλώσει.

-Όταν του διαβάζετε το παραμύθι του, φροντίστε ο φωτισμός να είναι χαμηλός.

Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και παιδί

Μη ξεχνάτε να μας ακολουθείτε και στο Facebook για να βλέπετε κι εκεί τα θετικά μας άρθρα!