Το άγχος για τη δουλειά μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στο σύνολο της υγείας μας

Το στρες στην δουλειά δεν είναι ασυνήθιστο φαινόμενο. Όλοι αγχωνόμαστε λίγο-πολύ. Όταν, όμως, αυτό το άγχος ξεπεράσει τα όρια, προκαλεί ένα σωρό προβλήματα στην παραγωγικότητά μας, την ψυχολογική – ακόμα και την σωματική – υγεία μας. Πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε;

Αναγνωρίζουμε τα σημάδια

Όταν νιώθουμε πως τα πράγματα στην δουλειά έχουν αρχίσει να γίνονται ανυπόφορα, χάνουμε την αυτοπεποίθησή μας, γινόμαστε ευέξαπτοι ή απομακρυνόμαστε. Αυτό μας κάνει λιγότερο παραγωγικούς, και κάνει την δουλειά να μην μας γεμίζει με τον ίδιο τρόπο. Αν αγνοήσετε αυτά τα σημάδια, θα ακολουθήσουν πολύ σημαντικότερα προβλήματα. Μερικά από αυτά τα σημάδια είναι: αισθήματα κατάθλιψης ή απάθειας, μειωμένο ενδιαφέρον για την δουλειά, προβλήματα στον ύπνο, κούραση και δυσκολία στην συγκέντρωση, πονοκέφαλοι, έλλειψη σεξουαλικού ενδιαφέροντος και στομαχικά προβλήματα.

Φροντίζουμε τον εαυτό μας

Αρχικά πρέπει να εστιάσουμε στη σωματική και ψυχική μας υγεία. Όταν καλύπτουμε τις ανάγκες μας, αυξάνονται και οι αντοχές μας στο στρες. Το να φροντίσουμε τον εαυτό μας δεν απαιτεί τεράστιες αλλαγές στον τρόπο ζωής. Ακόμα και τα πιο μικρά πράγματα μπορούν να μας φτιάξουν τη διάθεση. Η άσκηση, η βελτίωση της διατροφής και η προσπάθεια για καλύτερο ύπνο είναι ένα καλό ξεκίνημα. Επίσης, αν πολλές φορές γυρνάτε σπίτι και λέτε την φράση “Χρειάζομαι ένα ποτό”, φροντίστε να μην ξεπεράσετε το μέτρο.

Οργάνωση και προτεραιότητες

Η ικανότητα να κρατάμε τα πάντα γύρω μας υπό έλεγχο δεν περνάει απαρατήρητη, και μας κερδίζει πολλούς πόντους στο εργασιακό μας περιβάλλον. Μερικοί τρόποι για να το καταφέρουμε αυτό είναι οι εξής:

Ένα καλά οργανωμένο πρόγραμμα των δραστηριοτήτων και υποχρεώσεών μας, με ισορροπία μεταξύ δουλειάς και προσωπικού χρόνου.

Μάθετε να ξεχωρίζετε ποιες υποχρεώσεις είναι ειλικρινά σημαντικές, και μην φορτώνετε το πρόγραμμά σας υπερβολικά.

Ξυπνάτε νωρίτερα το πρωί. Ακόμα κι αν φτάσετε στην δουλειά 10 λεπτά νωρίτερα, θα νιώσετε πως μπορείτε να διαχειριστείτε τις ευθύνες σας ευκολότερα.

Μην υποτιμάτε τα μικρά διαλείμματα. Ανά τακτά διαστήματα, κάντε μια μικρή βόλτα, ή απλά χαλαρώστε και καθαρίστε το μυαλό σας. Επίσης, την ώρα του φαγητού, προσπαθήστε να μην κάθεστε στο γραφείο.

Κόβουμε τις κακές συνήθειες

Τίποτα δεν κάνει το εργασιακό άγχος χειρότερο από τις αρνητικές σκέψεις και συμπεριφορές. Αν σταματήσουμε αυτές τις συνήθειες που μας μετατρέπουν σε μια… χιονοστιβάδα αρνητικότητας, θα παρατηρήσουμε ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα απ’ ό,τι φαίνονται. Ορίστε μερικά πράγματα που μπορείτε να σκεφτείτε:

Η τελειομανία δεν οδηγεί πουθενά, απλά γιατί η τελειότητα δεν είναι ένα υπαρκτό concept. Συνεπώς, το να την κυνηγάμε μας φέρνει μόνο περιττό στρες. Όταν οι στόχοι που θέτουμε δεν είναι ρεαλιστικοί, είναι σαν να παγιδεύουμε τον εαυτό μας.

Οργανώστε τον χώρο σας. Αν στον χώρο εργασίας σας – και στο σπίτι σας – επικρατεί χαμός, θα ξοδεύετε περιττό χρόνο, και το άγχος σας θα αυξάνεται.

Θετικές σκέψεις: αν πάντα σκέφτεστε τις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει οτιδήποτε, χάνετε όλη την ενέργειά σας. Προσπαθήστε να σκέφτεστε πως όλα θα πάνε καλά και μην ξεχνάτε να δίνετε στον εαυτό σας τα εύσημα που του αξίζουν.