Οι ταχύτατοι καθημερινοί ρυθμοί, το άγχος, το στρες και ο ελάχιστος ελεύθερος χρόνος επηρεάζουν τη ζωή μας και έχουν οδηγήσει σε μια σύγχρονη μάστιγα, το σύνδρομο «burnout» ή αλλιώς σύνδρομο εργασιακής εξουθένωσης.

Το σύνδρομο αυτό χαρακτηρίζεται από μια κατάσταση σωματικής, συναισθηματικής και πνευματικής εξάντλησης.

Κι όμως, η ευεξία που όλοι αποζητούμε είναι λίγα βήματα μακριά μας, όσο εξαντλητικοί κι αν είναι σήμερα οι αριθμοί. Αρκεί να κάνουμε κάποιες απλές αλλαγές στη ζωή μας για να δούμε τη διαφορά:

*Να ερχόμαστε σε επαφή με τους ανθρώπους γύρω μας.

*Να είμαστε ενεργοί σωματικά κάνοντας όποια δραστηριότητα μας αρέσει. Μισή ώρα άσκησης τη μέρα αρκεί!

*Να δίνουμε σημασία στον κόσμο γύρω μας, αλλά και στον εαυτό μας.

*Να κοιμόμαστε αρκετά!

*Να μαθαίνουμε συνεχώς καινούργια πράγματα.

*Να προσφέρουμε στους γύρω μας.

*Να έχουμε ισορροπημένη διατροφή χωρίς όμως στερήσεις και απαγορεύσεις. Χρειάζεται ποικιλία στις τροφές.

*Να μην παραλείπουμε το πρωινό.

*Να τρώμε τακτικά γεύματα, περίπου ανά 4 ώρες.

*Να ενυδατωνόμαστε συχνά. Πέρα από το νερό, άλλες πηγές ενυδάτωσης είναι το γάλα, οι χυμοί και τα φρούτα.

*Να τρώμε φρούτα και λαχανικά, είναι πολύ σημαντικά σε μια ισορροπημένη διατροφή.

*Να τρώμε όσπρια και ψάρια.

*Να προτιμάμε τα δημητριακά ολικής άλεσης.

*Να καταναλώνουμε ελαιόλαδο ως κύριο έλαιο και πάντα με μέτρο.

*Να τεντωνόμαστε πριν σηκωθούμε από το κρεβάτι. Αυτό βοηθά ώστε να ενεργοποιούμε τους μυς μας, μετά από την πολύωρη αδράνεια της νύχτας.

*Να κρατάμε το σώμα μας στη σωστή στάση. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κακή στάση του σώματος κλέβει από τα αποθέματα της ενέργειάς σας.

*Να ασκούμε τις πνευματικές μας λειτουργίες. Δηλαδή, να ακούμε την αγαπημένη μας μουσική, να διαβάζουμε ένα μυθιστόρημα ή να παίζουμε σκάκι ή κάποιο άλλο πνευματικό παιχνίδι.

*Να σταματήσουμε το κάπνισμα. Τόσο στους αρχάριους όσο και στους για χρόνια καπνιστές, το κάπνισμα δημιουργεί εντονότατη κόπωση, η οποία εξαφανίζεται αμέσως μετά τη διακοπή του καπνίσματος.

*Να βρίσκουμε χρόνο για χαλάρωση. Να θυμάστε ότι ξεκουράζεστε καλύτερα ξαπλωμένοι παρά καθισμένοι σε μια καρέκλα (1/2 ώρα ξάπλας ισοδυναμεί με 4 ώρες σε καθιστική θέση!).

*Να διατηρούμε την ηρεμία μας. Αποφύγετε έντονους καβγάδες, συχνές αντιδικίες, καθώς και στενοχώριες ή εκνευρισμούς για ανάξια λόγου θέματα.