Ένας αγαπημένος τρόπος άσκησης είναι η ποδηλασία. Πρόκειται για έναν τρόπο που επιλέγουν πολλοί άνθρωποι για να γυμναστούν και που όμως δεν περιορίζεται μόνο στην εκγύμναση. Το ποδήλατο είναι μέσο διακίνησης αλλά και ένας τρομερός τρόπος για χαλάρωση.

Όσοι το έχουν ως μέρος της καθημερινότητάς τους, δύσκολα ζουν χωρίς αυτό. Και αν του δώσεις το χρόνο που απαιτεί, θα δεις πως ούτε κι εσύ μπορείς να το αποχωριστείς.

Ας δούμε 3 μόνο από τα πολλά οφέλη που έχει η ποδηλασία. 

1. Ποδηλασία και διακίνηση

Ένα από τα πολλά θετικά της ποδηλασίας είναι ο οικονομικός και περιβαλλοντικά φιλικός τρόπος διακίνησης. Αν οι αποστάσεις που θες να καλύψεις είναι μικρές, μπορείς να προτιμήσεις το ποδήλατο παρά το αμάξι. 

Συνήθως προτιμάται όταν ο καιρός είναι καλοκαιρινός ή έστω δεν βρέχει ή φυσάει δυνατά. Στους περισσότερους μήνες στην Κύπρο αυτά είναι ούτως ή άλλως τα δεδομένα, οπότε για κοντινές αποστάσεις κάνε το την κύριά σου επιλογή.

Φυσικά, στο εξωτερικό το χρησιμοποιούν ακόμη και στα χιόνια. Είναι θέμα νοοτροπίας. Εκεί δεν υπάρχουν δικαιολογίες για να μην το χρησιμοποιούν. Είναι για πολλούς ο κύριος τρόπος διακίνησης. 

Επιπρόσθετα, η βενζίνη στο αμάξι θα διαρκεί περισσότερο. Ενώ, δεν θα έχεις θέματα στάθμευσης που στην τελική μπορεί να σου βγει και πιο γρήγορη μια ορθοπεταλιά παρά η ίδια απόσταση με το αυτοκίνητο. 

2. Ποδηλασία και χαλάρωση

Η ποδηλασία επίσης σε βοηθά να χαλαρώνεις. Γενικά, οτιδήποτε σε γυμνάζει έχει καταπραϋντικές ιδιότητες, καθώς το σώμα αποβάλλει την ένταση της ημέρας. Αυτό βοηθά στην ψυχική ηρεμία αλλά και στη βελτίωση της ψυχολογίας σου.  

Μια βόλτα μόνος ή με παρέα θα δεις πως σε ηρεμήσει μετά από μια δύσκολη μέρα. Επίσης, θα σου «φτιάξει» και το πρωινό της Κυριακής σου, αν αποφασίσεις να κάνεις μια εξόρμηση στο βουνό, στα χωριά ή παράλληλα μιας ακτογραμμής.

Προτίμησε όπου δύναται να πηγαίνεις με έναν φίλο τουλάχιστον. Έτσι δεν θα βρίσκεις εύκολα δικαιολογία για να μην πας ενώ ένα διάλειμμα για να πιείτε έναν φρέσκο χυμό θα είναι μια μικρή στιγμή ευτυχίας μέσα στην ημέρα. 

3. Ποδηλασία και εκγύμναση 

Άφησα στο τέλος την εκγύμναση επειδή τα οφέλη εδώ δεν συμμαζεύονται. Θα περιοριστώ μόνο σε λίγα, καθώς αναλόγως του ποδηλάτου, της διαδρομής και της έντασης που βάζεις, τα οφέλη αυξάνονται.

City Bike

Αν έχεις λοιπόν ένα απλό ποδήλατο πόλης, τότε είναι μια καλή αερόβια άσκηση. Δεν καταπονούνται τα γόνατα όπως με το τρέξιμο, ενώ καις και θερμίδες πιο εύκολα και ευχάριστα. Επίσης, βρίσκεις και μια λύση στην καθιστική και στάσιμη καθημερινότητά σου. Για να μην αναφερθώ και στο θέμα της στάθμευσης! 

Mountain Bike

Αν έχεις ποδήλατο βουνού, τότε αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας. Το ποδήλατο αυτό σου επιτρέπει να πηγαίνεις και σε δρόμο με μη ομαλό οδόστρωμα με την αδρεναλίνη να είναι πάντα στα ύψη. 

Δεν θα σε απογοητεύσει ούτε στην πόλη, αν και σε μακρινές αποστάσεις ίσως δεις πως δεν σε βολεύει ιδιαίτερα, λόγω της γεωμετρίας του. 

Οι θερμίδες που καις είναι περισσότερες αν όντως το θες για πιο «περιπετειώδεις» εξορμήσεις ενώ γλουτοί, γάμπες, τετρακέφαλοι και δικέφαλοι μεγαλώνουν και σχηματίζονται γρήγορα. 

Road Bike

 

Τέλος, αν έχεις ποδήλατο μεγάλων αποστάσεων, τότε μάλλον ήδη γνωρίζεις τα οφέλη ενός καλού ποδηλάτου. Αυτά τα ποδήλατα είναι πιο ακριβά, πολύ πιο γρήγορα και τα θες για να καλύπτεις μακρινές αποστάσεις. 

Συγκεντρωμένα κάποια από τα οφέλη στην υγεία σου

Η ποδηλασία σε βοηθά να καις θερμίδες, να χτίζεις καλύτερο ανοσοποιητικό σύστημα, δυναμώνει και σμιλεύει το κορμί (με έμφαση τα πόδια), μειώνει τη χοληστερόλη και πολλά άλλα. Κι επειδή χαλαρώνει το μυαλό, είσαι σε καλύτερη διάθεση ενώ κοιμάσαι και καλύτερα. 

Βάλε το ποδήλατο στη ζωή σου!

Ξεκίνησε να καλύπτεις κάποιες αποστάσεις με ένα απλό ποδήλατο. Αν καταφέρεις να το κάνεις συνήθεια και φτάσεις στο σημείο να μην ψάχνεις δικαιολογίες να μην το χρησιμοποιείς, τότε επένδυσε ένα ποσό για αγορά ενός καλού ποδηλάτου.

Μην υποτιμήσεις ποτέ την ποιότητα στο ποδήλατο καθώς σύντομα θα αντιληφθείς πόσο μεγάλο ρόλο παίζει. Απλά φρόντισε να δεις τι είδους αποστάσεις θα καλύπτεις για να πάρεις το αντίστοιχο ποδήλατο. 

Σ’ αρέσουν τα άρθρα μας; Στήριξέ τα!  Ακολούθησε τη σελίδα του LoveLife και στο Facebook.