Είτε έχετε πάρει μέρος σε ένα πρόγραμμα indoor cycling, είτε κάνετε προθέρμανση στα στατικά ποδήλατα του γυμναστηρίου σας, είναι σίγουρο πως έχετε αναρωτηθεί έστω και μια φορά, αν υπάρχει διαφορά μεταξύ των ποδηλάτων του γυμναστηρίου με το κλασικό ποδήλατο δρόμου.

Με ποιο από τα δύο είδη θα κάψω περισσότερες θερμίδες;

Εάν σας αρέσει η ποδηλασία και η άσκηση, είναι σίγουρο πως αυτά τα ερωτήματα έχουν περάσει από το μυαλό σας.

Ποιοι μύες γυμνάζονται στο κανονικό ποδήλατο και ποιοι στο στατικό;

Πρώτον, είναι σημαντικό να καταλάβετε ότι η πλειοψηφία των ποδηλάτων indoor cycling, είναι διαφορετικά σχεδιασμένη από τα κανονικά ποδήλατα δρόμου ή βουνών (mountain).

Τα περισσότερα από αυτά τα ποδήλατα έχουν έναν «δίσκο αντίστασης», ο οποίος είναι ένας τροχός που παρέχει αντίσταση καθώς κάνετε πεντάλ.

Αυτός είναι και ο λόγος που τα πεντάλ σε αυτά τα ποδήλατα συνεχίζουν να περιστρέφονται, ακόμα και όταν σταματήσετε το πεντάλ.

Ως αποτέλεσμα αυτού του δίσκου αντίστασης, οι μύες στο πίσω μέρος του μηρού σας πρέπει να εργαστούν σκληρότερα για να επιβραδύνουν τα πεντάλ, καθώς αυτά περιστρέφονται.

Αντίθετα, όταν βρίσκεστε σε εξωτερικό χώρο με κανονικό ποδήλατο, η μόνη αντίσταση είναι αυτή του αέρα και η τριβή του οδοστρώματος.

Για να κάνετε πεντάλ με αυτό το είδος αντίστασης, απαιτείται περισσότερη δουλειά από τους μύες στο μπροστινό μέρος του μηρού.

Φυσική Κατάσταση

  • Indoor cycling

Μια μελέτη του Αμερικανικού Συμβουλίου για την Άσκηση (ACE)*, παρατήρησε ότι μια κλασική συνεδρία Indoor Cycling,  σας κρατά περίπου στο 75% με 95% του μέγιστου καρδιακού σας ρυθμού. Αυτό είναι πολύ καλό. Οι παράγοντες που ευθύνονται για αυτό το αποτέλεσμα,  είναι η ζέστη της αίθουσας , οι παροτρύνσεις από τον προπονητή, ο οποίος δίνει συνεχώς παραγγέλματα, αλλά και ο ανταγωνισμός με τα υπόλοιπα μέλη που συμμετέχουν στην συνεδρία.

Επομένως, είναι μια άσκηση που κράτα τον καρδιακό σας ρυθμό σε πολύ υψηλά επίπεδα, έτσι ώστε να σημειώσετε σημαντική βελτίωση στην καρδιαγγειακή σας υγεία.

Ωστόσο, όπως μόλις μάθατε στην παραπάνω παράγραφο, τα ποδήλατα indoor, λόγω του δίσκου αντίστασης, εμπλέκουν περισσότερο τους οπίσθιους μηριαίους μύες, το οποίο σημαίνει περισσότερη βοήθεια από το ποδήλατο, άρα και κάψιμο λιγότερων θερμίδων.

  • Outdoor Cycling

Οι δεινοί και επαγγελματίες ποδηλάτες, μπορούν εύκολα να ανεβάσουν τον καρδιακό τους ρυθμό ακόμα και υψηλότερα από όσους συμμετέχουν  σε μια συνεδρία indoor cycling.

Αλλά οι περισσότεροι ερασιτέχνες ποδηλάτες, δυσκολεύονται να κάνουν τόσο γρήγορα πεντάλ καθώς τους καταβάλλει η προσπάθειά να ισορροπήσουν στο ποδήλατο, αποφεύγοντας παράλληλα τυχόν εμπόδια στη διαδρομή τους.

Επίσης, τις περισσότερες φορές, δεν έχουν και κάποιον δίπλα τους, έτσι ώστε να τους δώσει τα κατάλληλα κίνητρα.

Μειονεκτήματα του κάθε είδους

  • Indoor Cycling.

Επειδή κάνετε την άσκησή σας πάνω ένα στατικό ποδήλατο, το indoor cycling μπορεί να γίνει γρήγορα βαρετό.

  • Outdoor Cycling

Εάν  κάνετε ποδήλατο μέσα στην πόλη, η ποδηλασία αποκτά μεγαλύτερη δυσκολία, καθώς απαιτεί μεγάλη προσοχή από μέρους σας και δεν είναι πλέον τόσο ευχάριστη λόγω της κίνησης στους δρόμους.

Συμπέρασμα

Είτε προτιμήσετε το indoor cycling, είτε το κανονικό ποδήλατο, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχετε μια συναρπαστική και αποτελεσματική προπόνηση.

 

Διαβάστε επίσης Τα οφέλη της ποδηλασίας στην υγεία μας

Σ’ αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολούθησε τη σελίδα του LoveLife και στο Facebook.