Μια παλιά ρήση αναφέρει: «Το πρωί τρώγε σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν άρχοντας και το βράδυ σαν ζητιάνος». Αδιαμφισβήτητα, μια τεράστια αλήθεια κρύβεται πίσω από αυτή την πρόταση.

Το πρωϊνό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας καθώς χαρίζει στον ανθρώπινο οργανισμό την απαραίτητη ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να ξεκινήσει σωστά τη μέρα του και να λειτουργήσει σωστά.

Συνήθως αποφεύγουμε το πρωϊνό λόγω του ότι δεν προλαβαίνουμε, οφείλουμε όμως να το εντάξουμε σιγά σιγά στο ημερήσιο μας πρόγραμμα.

Πώς μπορούμε να βάλουμε το πρωινό στη ζωή μας;

Μπορούμε να βάλουμε στόχο να φαμε πρωινό κάποιες ημέρες την εβδομάδα και όχι κάθε μέρα, και σταδιακά να αυξάνουμε τις μέρες. Επίσης, μπορούμε να ξεκινήσουμε με 1-2 τρόφιμα. Εάν ήδη τρώμε ένα τρόφιμο, π.χ. πίνουμε μόνο γάλα, εύκολα μπορούμε να προσθέσουμε άλλο ένα τρόφιμο και να τα συνδυάσουμε.

Τι πρέπει να περιέχει όμως ένα «σωστό» πρωϊνό;

Σίγουρα δεν πρέπει να λείπει από το πρωϊνό μας το γάλα ή/και το γιαούρτι χαμηλών λιπαρών που μπορεί να συνδυαστούν με δημητριακά ολικής άλεσης.

Το γάλα μας δίνει το ασβέστιο που είναι το δομικό υλικό του σκελετού, το υλικό που σκληραίνει τα οστά, ώστε να αντέχουν το βάρος του σώματος και τις πιέσεις που ασκούνται με την κίνηση.

Επίσης μια φέτα με ψωμί πολύσπορο με μαργαρίνη και μέλι ή μαρμελάδα ή ταχίνι, και μια μπανάνα από την οποία θα πάρουμε σημαντικά στοιχεία όπως βιταμίνη C και κυρίως κάλιο (βοηθά στην ανάπτυξη της μυικής μάζας άρα είναι βασικό για τα παιδιά) και φυτικές ίνες.

Η βρώμη

Τελευταία πολλή αναφορά γίνεται για τη βρώμη η οποία συμβάλλει στη μείωση της γλυκόζης και της χοληστερόλης. Συνήθως συμπιέζεται σε νιφάδες και μπορεί να καταναλωθεί ως έχει, σε αρτοσκευάσματα, σε ψωμί, σε μούσλι και σε διάφορα άλλα προϊόντα.

Για το πρωϊνό μας μπορούμε να καταναλώσουμε τη βρώμη σ’ ένα φλυτζάνι με γάλα ή γιαούρτι, μπανάνα, καρύδια ή ότι άλλο φρούτο ή ξηρούς καρπούς προτιμάτε.

Κάθε αρχή και δυσκολία που σιγά σιγά ξεπερνιέται αφού άμα ξεκινήσετε να τρώτε ένα σωστό πρωϊνό πριν φύγετε από το σπίτι, θα δείτε ότι ο οργανισμός σας θα το αποζητά κι’ έτσι θα το βάλετε στο πρόγραμμα σας ανελλιπώς!