Αν γυμνάζεσαι συστηματικά και η άσκηση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς σου ακολούθησε τις πιο κάτω συμβουλές και σίγουρα στο τέλος της ημέρας θα είσαι κερδισμένος.

Βάλε χρώμα

Προσθέτοντας χρώμα στην διατροφή σου διασφαλίζεις την απαραίτητη ποικιλία θρεπτικών συστατικών απαραίτητων τόσο για την υγεια όσο και για την αθλητική απόδοση. Στα ενδιάμεσα γεύματα θα πρέπει να καταναλώνεις τουλάχιστον ένα φρούτο μαζί με ένα σνακ .

Ενυδάτωση

Η αφυδάτωση μπορεί άμεσα να επηρεάσει την απόδοση σου αλλά και την ποιότητα ζωής σου. Ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι πρέπει να πίνουμε πολύ νερό πολλές ημέρες καταλήγουμε αφυδατωμένοι και κάποιες μέρες καταβάλουμε υπερπροσπάθεια να φτάσουμε να καταναλώσουμε τις απαιτούμενες ανάγκες του οργανισμού σε νερού .

Μια απλή λύση για να καταλαβαίνουμε που βρισκόμαστε είναι να παρατηρούμε το χρώμα τον ούρων μας να βρίσκετε κοντά στις λευκές αποχρώσεις καθώς οι πιο σκούρες σηματοδοτούν κατά κανόνα αφυδάτωση.

Κατά την διάρκεια τις άσκησης εφόσον υπάρχει η δυνατότητα θα πρέπει να καταναλώνεις ένα αθλητικό ποτό για να αναπληρώνεις τις πρώτες απώλειες μέσω του ιδρώτα .

Συμπληρώματα διατροφής 

Υπάρχουν τρεις λόγοι για τους οποίους ένας αθλούμενος μπορεί να προμηθευτεί  ένα συμπληρώματα διατροφής .

Ο πρώτος λόγος είναι η απόδοση με συμπληρώματα διατροφής όπως η καφεΐνη, η  κρεατίνη , η αλανίνη και τα νιτρικά.

Τα συμπληρώματα αυτά πρέπει να καταναλώνονται μόνο με παρακολούθηση κάποιου ειδικού αθλητικού διαιτολόγου η γιατρού η άλλου επιστήμονα υγείας . Κάθε ένα από τα παραπάνω συμπληρώματα έχει συγκεκριμένη μεθοδολογία κατανάλωσης και παρενέργειες .

Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο ένας αθλούμενος μπορεί να πάρει συμπλήρωμα διατροφής είναι η γενική υγεία και η υποστήριξη ανοσοποιητικού (πολυβιταμίνη , βιταμίνη d , σίδηρος, προβιοτικά και ασβέστιο) .

Ο τρίτος λόγος είναι η ανάπλαση -ανάκτηση μυϊκού ιστού με συμπληρώματα όπως τα ωμέγα-3 και η βιταμίνη c .

Γαστρεντερική υγεία

Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για το ρόλο της υγείας του εντέρου στην απόδοση του αθλούμενου . Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η “άνεση” του εντέρου αποτελεί βασικό παράγοντα απόδοσης για τους αθλούμενους κατά τη διάρκεια ενός αγώνα και υπάρχουν έρευνες που υποδηλώνουν ότι η εντερική μικροβιακή χλωρίδα μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στο ανοσοποιητικό σύστημα.

Η χρήση προβιοτικών μπορεί να είναι απαραίτητη σε ασκούμενους με έλλειψη  ποικιλίας στη διατροφή τους, ασκούμενους που παρουσιάζουν συχνή ασθένεια, και  στρατηγικά για τη διατήρηση της υγείας του εντέρου πριν και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και κατά την διάρκεια χρήσης αντιβιοτικών .

Ξεκουράσου

Επένδυσε σε ένα καλό πρόγραμμα ύπνου .Ο ύπνος και η διατροφή είναι βασικά όσων αφορά την μυϊκή ανάπτυξη και αναδόμηση . Δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία να γυμνάζεσαι εντατικά αν δεν τρως σωστά και δεν κοιμάσαι σωστά .

Ξάπλωσε κάθε μέρα την ίδια ώρα στο κρεβάτι σου και προσπάθησε να ξυπνάς την ίδια ώρα . Απέφυγε την επαφή με ηλεκτρονικές συσκευές μια ώρα πριν τον ύπνο , την κατανάλωση καφέ και την κατανάλωση ροφημάτων με καφεΐνη όπως το τσάι 3-4 ώρες πριν τον ύπνο.

Συμβουλές για ασκούμενους

Μην ξεχνάτε να μάς ακολουθείτε και στο Facebook για να βλέπετε κι εκεί τα θετικά μας άρθρα!