Αρνητικές σκέψεις για τη δουλειά, την οικογένειά, την υγεία, το μέλλον σου, τριβελίζουν το μυαλό σου και σε φορτώνουν με ένα σωρό άγχος. Μην σκέφτεσαι αρνητικά

Σκέψου όμως ότι κάθε φορά που επιτρέπεις στις αρνητικές σκέψεις να κυριαρχούν στο μυαλό σου είναι σαν να τους παραδίδεις τον έλεγχο της ίδιας σου της ζωής.

Τα αρνητικά ερεθίσματα παράγουν περισσότερη νευρική δραστηριότητα από ό,τι τα εξίσου έντονα θετικά. Γίνονται αντιληπτά επίσης πιο εύκολα και γρήγορα, τονίζουν οι ειδικοί.

Θα πρέπει επίσης να λάβεις υπόψη ότι κάθε φορά που οι αρνητικές σκέψεις εισβάλλουν στο μυαλό σου, ο χρόνος και η ενέργεια που ξοδεύεις για αυτές είναι σε βάρος του χρόνου στον οποίον θα μπορούσες να κάνεις κάτι για να βγεις από το αδιέξοδο.

Αν δεν κάνεις κάτι δραστικό να το αποτρέψεις οι αρνητικές σκέψεις θα αυξάνονται και θα δυναμώνουν. Αυτό σημαίνει ότι θα χάσεις την ελπίδα σου και τη θετική σου ενέργεια και θα βλέπεις μόνο προβλήματα, αποτυχίες κλπ. Αναμενόμενα το αποτέλεσμα θα είναι ότι δεν θα προσπαθήσεις να βελτιώσεις τη ζωή σου.

Όσο περισσότερο τα μοτίβα σκέψης ενός ατόμου γίνονται αρνητικά και εστιάζουν στον επαναλαμβανόμενο αρνητικό στοχασμό, τόσο πιο εύκολο γίνεται να ακολουθούμε αυτόματα αυτά τα πρότυπα σκέψης.

Αυτή η επαναλαμβανόμενη διαδικασία μπορεί να βλάψει τις νευρικές δομές που ρυθμίζουν τα συναισθήματα και τη μνήμη.

Πώς να αποτρέψεις μια αρνητική σκέψη

Ο καλύτερος τρόπος για να αποτρέψεις μια αρνητική σκέψη είναι να επικεντρωθείς στη θετική σκέψη. Δεν υπάρχει λόγος να πολεμάς τις αρνητικές σκέψεις γιατί αυτό θα σημαίνει ότι εσύ εστιάζεις σε αυτές.

Και αν συμβεί αυτό, οι αρνητικές σκέψεις σου θα γίνουν ισχυρότερες. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να εστιάσεις στις λύσεις, στις θετικές εικόνες και στη δράση.

Να θυμάσαι ότι τα συναισθήματα και οι σκέψεις, οι δράσεις και οι αντιδράσεις σου είναι ο καθρέφτης των σκέψεών σου. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να είσαι προσεκτικός με ό,τι σκέφτεσαι γιατί οι σκέψεις σου προγραμματίζουν το υποσυνείδητο σου και επηρεάζουν τη συμπεριφορά σου.

Επίσης, να θυμάσαι ότι με το να σκέφτεσαι αυτό που δεν θέλεις, ενεργοποιείς τα αντίστοιχα συναισθήματα και κατά συνέπεια, μπορεί να αναπτύξεις συνήθειες και συμπεριφορές που ίσως να φέρουν αυτό που δεν θέλεις στη ζωή σου.

Μια δραστηριότητα που απασχολεί πλήρως το μυαλό μας, όπως ένα σταυρόλεξο, μπορεί να είναι χρήσιμο, όταν θέλουμε να ξεφύγουμε από αρνητικά αναστοχαστικά πρότυπα σκέψης.

Η αυτεπίγνωση, μια μη επικριτική επίγνωση των τωρινών βιωμάτων μας, είναι πολύτιμη για τη μετατόπιση των αρνητικών μοτίβων σκέψης και τη δραστηριότητα του εγκεφάλου.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Cognitive Therapy and Research το 2014 διαπίστωσε ότι κάνοντας ένα βήμα πίσω για να παρατηρήσουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματα ως προσωρινά και αντικειμενικά γεγονότα στο μυαλό μας, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιδράσεων του αρνητικού αναστοχασμού σε άτομα με κατάθλιψη.

Μπορείς λοιπόν να αλλάξεις τις σκέψεις σου και από αρνητικές να τις μετατρέψεις σε θετικές. Αυτό μπορεί να χρειαστεί λίγο χρόνο και προσπάθεια, αλλά είναι δυνατό και μπορείς να τα καταφέρεις.

Избежать негативного мышления 1