Για να επωφεληθεί κάποιος από τον ύπνο, πρέπει να ακολουθεί μία συγκεκριμένη ρουτίνα.

Όπως τονίζουν οι ειδικοί, ο καλός και αρκετός ύπνος είναι αναγκαίος για την υγεία μας. Ωστόσο, όλοι έχουμε περάσει άυπνες νύχτες, με αποτέλεσμα το επόμενο πρωί να δυσκολευόμαστε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της ημέρας.

Σύμφωνα με μελέτη του Νοσοκομείου «Brigham and Women’s Hospital» του 2017, όσοι κοιμούνται την ίδια ώρα κάθε βράδυ είναι πιο υγιείς και πιο επιτυχημένοι σε ό,τι κάνουν.

Οι επιστήμονες, παρακολούθησαν τα μοντέλα ύπνου 61 προπτυχιακών φοιτητών από το Πανεπιστήμιο Harvard για 30 ημέρες.

Διαπίστωσαν ότι οι φοιτητές που ακολουθούσαν πιστά μια ρουτίνα ύπνου είχαν καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις συγκριτικά με συμφοιτητές τους, οι οποίοι είχαν ακανόνιστα ωράρια ύπνου.

Οι ειδικοί εξηγούν ότι η ασυνέπεια στα ωράρια ύπνου κάνει τον οργανισμό να εκκρίνει με ακανόνιστο ρυθμό μελατονίνη (η ορμόνη του ύπνου), με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Οι φοιτητές που ξάπλωναν στο κρεβάτι διαφορετικές ώρες κάθε βράδυ έτειναν να απελευθερώνουν μελατονίνη 2,6 ώρες αργότερα σε σχέση με τους συνομηλίκους τους που ξάπλωναν την ίδια ώρα καθημερινά.

Σταθερές ώρες ύπνου: Τα οφέλη για την υγεία μας

Βελτιώνει τη μνήμη
Αν προσπαθείς να μάθεις κάτι καινούριο, από ένα νέο χόμπι ως μια νέα θεματική στη δουλειά σου, οι επιδόσεις σου θα είναι πολύ καλύτερες μετά από έναν ύπνο.

Ευνοεί τη μακροζωία
Ο υπερβολικός ή ο ελάχιστος ύπνος έχουν συνδεθεί με τη σύντομη διάρκεια ζωής, αν και δεν είναι ξεκάθαρο αν αυτό πρόκειται για αιτία ή αποτέλεσμα. Ο ύπνος επηρεάζει επίσης την ποιότητα της ζωής.

Συγκρατεί τις φλεγμονές
Η φλεγμονή συνδέεται με την καρδιακή νόσο, το εγκεφαλικό, τον διαβήτη, την αρθρίτιδα και την πρόωρη γήρανση. Έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι που κοιμούνται λιγότερο (έξι ώρες ή και πιο λίγο), έχουν στο αίμα τους υψηλότερα επίπεδα φλεγμονωδών πρωτεϊνών από εκείνους που κοιμούνται περισσότερο.

Ενισχύει τη δημιουργικότητα
Ένας καλός βραδινός ύπνος θα σε κάνει πιο δημιουργικό και θα σε βοηθήσει να βρεις την έμπνευση που αναζητάς.

Βοηθά στη διατήρηση του βάρους
Αν θέλεις να χάσεις βάρος, δεν αρκεί μόνο η δίαιτα αλλά και ένας προγραμματισμός ύπνου. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Σικάγο διαπίστωσαν ότι οι διαιτόμενοι που ξεκουραζόντουσαν καλά, έχασαν περισσότερο βάρος σε λίπος, από αυτούς που στερήθηκαν το ύπνο κι έχασαν περισσότερη μυϊκή μάζα. Παρόλα αυτά σημείωσαν την ίδια απώλεια στο συνολικό βάρος.

Μειώνει το άγχος
Είναι γνωστό το πόσο επηρεάζει την υγεία το άγχος και μάλιστα σε όλα τα επίπεδα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο ύπνος μπορεί να μειώσει τα επίπεδα του στρες, με αποτέλεσμα να μπορούν οι άνθρωποι να έχουν καλύτερο έλεγχο της πίεσης του αίματός τους.

Πρόληψη ατυχημάτων
Ο ανεπαρκής ύπνος έστω και για ένα βράδυ, μπορεί να αποδειχθεί επιζήμιος στην οδηγική σας ικανότητα, όπως κι ένα οινοπνευματώδες ποτό. Οι περισσότεροι άνθρωποι υποτιμούν το πρόβλημα της υπνηλίας, αλλά το κόστος τόσο για τους ίδιους όσο και για την κοινωνία είναι τεράστιο.

Προστατεύει από την κατάθλιψη
Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να συμβάλει στην κατάθλιψη. Αντιθέτως, ένας καλός νυχτερινός ύπνος μπορεί να βοηθήσει ένα κυκλοθυμικό άτομο να μειώσει το άγχος του. Επίσης, ένας καλός ύπνος προσφέρει περισσότερη συναισθηματική σταθερότητα.

Αν δεν κοιμάσαι αρκετά τις καθημερινές, ο παραπάνω ύπνος τα σαββατοκύριακα δεν θα σε βοηθήσει απαραίτητα. Οι ειδικοί συνιστούν να βρεις μία ισορροπία.

Ложиться и вставать в одно и то же время 1