Η λέξη χαλάρωση τείνει να συνδεθεί με συγκεκριμένες εικόνες και μια εξ αυτών είναι το ξάπλωμα σε ένα χαλάκι. Παρόλ’ αυτά υπάρχουν κι άλλες τεχνικές χαλάρωσης πέραν του διαλογισμού οι οποίες είναι απολύτως ανέξοδες αλλά και απολαυστικές.

Η σημασία της δυνατότητας να ξεφεύγει έστω νοητά από τα προβλήματα της καθημερινότητας είναι τεράστια. Μόνο όταν καταφέρεις να αφήσεις για λίγο κατά μέρους τις σκοτούρες, θα μπορέσεις να φορτίσεις μπαταρίες και να επιστρέψεις δριμύτερος.

Τρεις τεχνικές οι οποίες εξασφαλίζουν κάτι τέτοιο είναι οι εξής:

Μουσική

Μελέτη του 2014 απέδειξε ότι συμμετέχοντες οι οποίοι άκουγαν μουσική που δεν τους άρεσε, είχαν την ίδια εγκεφαλική εικόνα με αγχώδη άτομα. Όταν όμως άκουγαν μουσική που τους άρεσε, ένα δίκτυο εγκεφαλικών περιοχών είχε πιο γερές συνδέσεις. Η νευρολόγος Valorie Salimpoor αναφέρει ότι η μουσική ενεργοποιεί τμήματα του εγκεφάλου τα οποία είναι αδρανή υπό άλλες περιστάσεις. Με τον τρόπο αυτό, παρέχει στα άτομα ένα ασφαλές μέσο ώστε να απελευθερωθούν συναισθηματικά.

Άσκηση

Θεωρητικά η σωματική καταπόνηση δεν συνεισφέρει στην εξασφάλιση ενός αισθήματος ηρεμίας. Παρόλ’ αυτά άσκηση θεωρείται και η yoga η οποία περιλαμβάνει τεχνικές του διαλογισμού όπως οι βαθιές αναπνοές. Μάλιστα, μελέτη αποδεικνύει ότι η yoga αυξάνει τη γκρίζα ύλη στον μετωπιαίο φλοιό. Επίσης ασκήσεις όπως το τρέξιμο, αποδεδειγμένα βελτιώνουν την εκτελεστική λειτουργία και τη μνήμη εργασίας.

Φύση

Μια από τις τεχνικές χαλάρωσης πέραν του διαλογισμού είναι και η επαφή στο περιβάλλον στο οποίο ο άνθρωπος δραστηριοποιήθηκε με τη δημιουργία του. Αυτό δεν είναι άλλο από τη φύση καθώς τριάντα λεπτά είναι αρκετά ώστε να καλυτερεύσει η διάθεσή σου, να χαλαρώσεις και είναι να ζεις στο παρόν. Στην δε Ιαπωνία οι γιατροί προτείνουν το forest bathing το οποίο ουσιαστικά είναι το «ντους» ηλιαχτίδων και αρωμάτων στο οποίο μπορεί να υποβληθεί κανείς περπατώντας στο δάσος.